Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.10.2017 11:00 - Изследване на завистта. Въпросник за „черна“ завист.
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 715 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
               Изследване на завистта. Въпросник за „черна“ завист

Инструкция: Прочетете твърденията и изразете вашето съгласие или несъгласие със знак „+“ и знак „— „

Въпросник:

1.Обидно ми е, че моят живот не е така успешен, както при някои.

2.Приятно ми е да слушам за разорени олигарси.

3.Може да се развали настроението ми дори от факта, че някой мой познат си е закупил нов автомобил.

4.В живота ми върви по-малко, отколкото на много други.

5.Повечето знаменитости не са по-добри от мен като хора.

6.Аз съм достоен за по-добър живот.

7.Грозните скандали и провали на „звездите“ предизвикват в мен чувство на злорадство.

8.За мен може да се каже, че съм мързеливичък.

9.Изпитвам някаква празнота и липса на обич, когато виждам щастливия живот на мои познати.

10.Считам себе си за изключителен човек, неприличащ на другите.

11.Успехите на много хора според мен са незаслужени.

12.Чувството за вкус и стил при мен е развито много повече от това на други хора.

13.За съжаление, аз съм се родил не в правилно време и не на правилното място.

14.Повечето хора, постигнали успех са използвали непочтени способи.

15.Преживявам гняв и омраза, когато загубя в някоя хазартна игра (тото, лотария), в която участвам.

16.На някои хора им върви абсолютно незаслужено.

17.Хората, облечени различно от мен ме дразнят.

18.Обидно ми е, че някои хора живеят по-добре от мен.

19.На мнение съм, че излишния разкош е пагубен.

20.Винаги изпадам в добро настроение, когато чуя, че на някой олигарх е образувано наказателно дело

21.Бих искал да имам много повече, отколкото имам.

22.Когато чуя, че са окрали (ограбили) някой богат човек, обикновено си казвам: „Така му се пада!“.

23.Много ми е тъжно, че съдбата е била така несправедлива към мен.

24.Дразня се от моите по-благополучни познати и поради това се старая по-малко да общувам с тях.

Ключ.

Изчисляват се (събират се) количеството положителни отговори и по броя бал се определя нивото на изразеност на завистливост:

- 0–6 бала — ниско ниво;

- 7–12 бала — средно ниво;

- 13–18 бала — високо ниво;

- 19–24 бала — много високо ниво.

Източник: „Психология зависти, враждебности, тщеславия“, Е. П. Ильин 

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3817623
Постинги: 2164
Коментари: 116
Гласове: 1309
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031